summa4cambodja.reismee.nl

Let's go!

Geschreven door Alice.

Nog een paardagen voor vertrek; inpakstress, roodgloeiende whatsapp-groep & heel veel zin!Na de vele bijeenkomsten op school, sponsoring doormiddel van zelfbedachteactiviteiten en een paar keer samen pizza gegeten te hebben gaat het avontuur dan nu toch echt beginnen.We kunnen het ons nog zo goed herinneren dat we tegen elkaar zeiden, 'nog 100 dagen, dat is echt al bijna!!'. Maar nu is het écht zover en is het écht bijna!

Zondagavond om 21:30uur stappen wij het vliegtuig in, op naar een land met hele andere culturen, temperaturen, gewoontes enmanieren. We zijn allemaal onwijs benieuwd wat ons te wachten staat en wat we allemaalgaan beleven.Persoonlijk verwacht ik,dat we veel zullen leren; van de mensen daar, van de verschillen maar ook van ons zelf. Daarbij zal het woord'wooow'regelmatig vallen. Vooral tijdens de weken dat we verblijvenin de 2 dorpjes, helemaal back o basic;slapen op een stretcher, geengewoon toilet en geendouche. Tel daarbij op datuit de groepongeveer 4 van de 6een lichte fobie hebben voor spinnen, slangen of vogels.....Had ik al vertelt dat er in Cambodja heel veel spinnen, slangen én vogels zitten? Ja, dit gaat een mooi avontuur worden. :)

Maarvoor nunog één lastige opgaven, het inpakken van de backpack. Gelukkig las ik vandaag opReisjunk.nl(reizigersblog) een paar erg goede tips overspullen die je zeker niet mag vergeten.Hopelijk gaan deze tips mij helpen om dezekeer niet veel te veel spullen mee te nemen waar ik toch niks aan heb.
Mijn moeder zegt altijd 'denk aan de 3 P's'. (Pas, Pil, Portemonnee). Dit heeft mij inderdaad regelmatig geholpen en andere spullen kun je toch overal kopen.
Maar,één ding wat heel belangrijk isen nergens te koop is, is heel veel goede zin en een dosis enthousiasme. Laat dat nou net al een paar dagen in onze tassen zitten!

Nogmaals heel veel dank aan de mensen en bedrijven die gesponsord hebben, want dankzij jullie kunnen wij 200 gezinnen voorzien van zuiver drinkwater!

Team Summa4Cambodja

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!