summa4cambodja.reismee.nl

Crowdfunding Actie 1%ForCambodia

Stichting Cambodia-Dutch zet zich zoals jullie weten op vele verschillende manieren in voor de armste mensen van Cambodja. Een van die manieren van hulp bieden is het voorzien van schoon drinkwater. Water is, zeker in het droge seizoen, een groot probleem en nog steeds een van de grootste oorzaken van ziektes met vaak dodelijke afloop. Wanneer wij in in mei naar Cambodja gaan willen we dit probleem gaan aanpakken door waterfilters uit te delen aan de meest arme mensen in de provincie Takeo.

Om dit project financieel rond te kunnen krijgen, willen wij iedereen om hulp vragen. De komende maand gaan wij ons bezig houden met een vrij nieuw en populair middel genaamd crowdfunding. Van subsidies en andere leuke potjes hoeven we niet te dromen en daarom gaan we dat crowdfunding zelf maar eens testen. Crowdfunding bestaat eigenlijk uit het oude principe van vele handen maken licht werk. Als iedereen dit project een klein beetje steunt, kunnen we samen een boel bereiken. Een waterfilter kost maar zo’n 15 euro en kan een gezin twee jaar van schoon drinkwater voorzien. Crowdfunding is iets dat je vooral ziet op het internet omdat de ‘crowd’ hier erg groot is. Daarentegen is de vraag van crowdfunding projecten tegenwoordig ook erg groot op het internet en daarom gooien wij het over een andere, nieuwere boeg. Wij starten in de regio Noord-Brabant en Limburg een crowdfunding actie genaamd 1%ForCambodja. Vanaf 7 november tot 7 december proberen wij vooral via persoonlijk contact zoveel mogelijk mensen en organisaties te bereiken met de vraag om mee te doen met 1%ForCambodja. Crowdfunding is zo populair omdat het niet veel van een persoon of organisatie vraagt maar toch ontzettend effectief is. De naam 1%ForCambodja zegt het eigenlijk al. Wat wij vragen is of organisaties of particulieren het leuk zouden vinden om dit project te steunen door een donatie te doen van 1% van de dagomzet van 7 december, de dag van de vrijwilligers of voor particulieren 1% van uw maandsalaris. Met deze actie hopen we zoveel mogelijk gezinnen te kunnen voorzien van waterfilters.

Er is een brief met meer uitleg over deze actie. Deze brief gaan wij dus persoonlijk verspreiden en als je ons wilt helpen met het verspreiden van deze brief dan zou dat heel erg fijn zijn. Geef de brief af bij je werkgever, de bakker of je kapper!

Voor deelname of een kopie van de brief kun je mailen naar: summa4cambodja@cambodia-dutch.org (let op: na het @ is Cambodja met een i geschreven)

Alvast bedankt!