summa4cambodja.reismee.nl

Wie wel en wie geen sprinkhanen gaan eten

Eindelijk is de selectie gemaakt en zijn er vijf super fanatieke studenten gekozen die mee gaan naar Thailand en Cambodja om zich daar in te zetten voor de mensen op het platteland. In totaal zijn we met vijf meiden en een jongen.

De groep ziet er als volgt uit:

- Jeeri Berkers
- Rosie Raijmakers
- Alice Hazenberg
- Fleur Jacobs
- Irene de Krijger
- Greg Gerrits

De eerste bijeenkomst heeft al plaatsgevonden en er is al meteen afgesproken wie wel en geen sprinkhanen gaan eten, wie er een waterkoker meeneemt en wie haar stijltang thuis laat. Het is een diverse groep zowel qua leeftijd, types als kwaliteiten. Een ding heeft iedereen gemeen, ze kunnen niet wachten om in het vliegtuig te stappen!

De vliegtickets zijn ook al geboekt. We vertrekken de dag na Koningsdag op 27 april en we komen 28 mei weer terug.

De komende weken gaan we een aantal grotere activiteiten op papier zetten en voorbereiden en daarnaast gaan we een boekje ontwikkelen met daarin allerlei korte spelletjes die we met de kinderen kunnen doen. Vervolgens gaan we nog een aantal leuke Engelse lessen voorbereiden en veel aandacht besteden aan thema’s als cultuurverschillen, geschiedenis en veiligheid.

Als dit allemaal klaar is gaan we ons bezighouden met het opzetten van activiteiten om geld in te zamelen. Leuke ideeën zijn natuurlijk altijd welkom!

Groetjes!